söndag, december 16

DET BOR JU ÄNDÅ FOLK HÄR


Ibland undrar man hur "alla" andra hinner med allting.
Å jag får själv ofta frågan, och på den kan jag bara
svara, det gör jag inte! men jag väljer att blunda,
jag väljer att göra det en annan dag, sen eller snart.


Det är då man önskar att ett superstädarteam flög
in i hemmet och vips, så var allt rent fint och städat.
Allt på sin plats (vissa saker i det här hemmet har 
fortfarande inte hittat sin plats, men dom prylarna väntar
väl på att någon annan skall ta tag i det....allt måste man göra själv.
Va!, sa du bitter? närå bara trött, jag ju inte mer än människa.


Å här sitter dom å tar tag i viktigheter som en ny look
i MSP (moviestarplanet), medan jag leker med kameran.


och vi bor ju här, ett gäng levande människor i grupp och klunga.
Vi sprider grejer omkring oss som om det inte fanns någon
morgondag ( och jag är faktiskt väldigt glad och nöjd att vi har 
saker att sprida). Tittar på tv:n och lyssnar på radiohjälpen där man 
samlar in pengar för att människor och barn i slummen har rätt till rent vatten.
Å då tänker jag att det är bra att vi inte skurar golvet så ofta här.


Å sen måste man ju äta också, det måste alla som lever,
 i alla fall om man är djur eller människa, för
det säger Pernilla Stalfelt så bra i bajsboken, så vi
(läs (dom andra i familjen) lagar mat och äter tillsammans.
Det är riktigt fint med helg tänker jag då.


Har ändrat om lite och satt upp en favoritbild (förebild) på väggen.
Jag drömmer att det är jag som är hon (hon som orkar sminka sig och
fixa fräcka frisyrer varje dag och ha en grym swag förjämnan. 
Nu är det söndag kväll och jag dricker ett glas julmust
och tänker att jag måste lova mig själv att vara lite mer
glamorös och fåfäng nästa år, så det så, å det där med att
städa kan vänta, det bor ju ändå folk här.

13 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder från ett riktigt hem! och ett extra inspirerande sådant tycker jag! själv städar jag bara typ där som jag fotar, annars så ser det hundra gånger värre ut än hemma hos er! (för att inte tala om hur jag själv ser ut...)

    SvaraRadera
  2. asså.. badrummet. haha bästa. saknar ert hus! bus-huset ! puss! du ska bara veta hur det ser ut i ´min lägenhet... eeeh.

    SvaraRadera
    Svar
    1. eeeh, vet inte om jag vill he he he. ses snart, PÖSS!

      Radera
  3. åH !!! Du!!!
    Är!!! Så!!!
    Himlahimla!!!
    Braaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!
    High five, och kram med utropstecken och ryggdunk!!!!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. dunk dunk tillbaks och en massa high five till dig också!
      längtar tills det blir jobb i Varberg. Tjoho på det!

      Radera
  4. Nu längtar jag efter dig ! Så himla kuligt och bra inlägg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. men tack snälla!!! vilken överraskning det var att kolla kommentarerna idag! hur glad kan man bli, hur glad som helst visst. Å vad kul det skall bli i morgon. är superpeppad, hoppas att barnen är det också ;)
      ses Kram

      Radera
  5. Jag tycker alltid att det ser så trevligt ut när du visar bilder från ert hem. Det känns äkta, för det måste väl ändå vara sådär det ser ut hemma hos folk på riktigt, eller? Inte kan väl alla människor ha det sådär tomt och vitt och välstädat som de flesta bloggbilder gör gällande?

    SvaraRadera
    Svar
    1. trevligt säger du, och äkta, det var bland det finaste jag hört. Tack!!!
      och nä, inte kan det väl vara på annat vis hos andra heller, inte om man bor på stället samtidigt iaf eller ? god jul och fin kväll tyg och otyg!

      Radera
  6. Jeg liker!
    Sånn har vi det hjemme også ;)
    Har blitt flinkere med årene, å snu ryggen til og gjøre andre ting. Men kjenner meg fremdeles litt flau når svigers kommet på overraskende besøk. Det trenger jeg jo i grunn ikke, for det er jo mitt hjem.

    So long!
    Siw

    SvaraRadera