tisdag, maj 29

MORSDAG



Titta vad jag fick, ett halsband,
 men jag har det hängandes på väggen istället som ett väggsmycke.

Jo, å så gick jag till graven. Det var en pärs, men det kändes fint efteråt.
På vägen dit spelade jag mammas musik, men när jag tände ljuset som
jag haft med mig, stängdes musiken plötsligt av...när jag vänder
mig om ser jag två koltrastar som sitter precis bakom mig. Dom skuttar lite
närmre för att sen flyga upp i trädet som står bredvid. Jag tänker att det var dom,
 Martin och mamma...att dom ville säga till mig att dom är tillsammans och
att jag inte skall vara så himla ledsen, livet går vidare och just nu har jag det,
Livet alltså, bäst att försöka göra det bästa med det då.

10 kommentarer:

  1. så fint... egengjorda gåvor är ändå de bästa!
    Gillar eran slingrande väg i tidigare inlägg, mycket snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack och tack igen! va kul att du kikar in ;)

      Radera
  2. och jag vet och jag tror och jag håller med. och vet du, att jag tror verkligen på riktigt, att du gör det bästa av ditt liv. Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag försöker allt, det gör jag verkligen, men ibland bryter man ihop i en liten snorig, snörvlande äcklig lös klump på golvet.
      Kram

      Radera
  3. Underbara gåvor..det barnen skapar själv är alltid de bästa morsdagspresenterna.. <3

    Ha en fortsatt fin vecka! =)

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag håller med. en fin vecka till dig också!

      Radera
  4. dikt av sven lyra - mot GRYNINGENS Spel
    "Koltrasten hoppar kvar vid min själ
    Den kläder
    min sorg och sjunger den väl

    Vaggans kittling
    bär koltrastens fjäder
    Nu bär den
    min sorg
    genom flyktiga städer

    Den bär min sorg och sjunger den väl
    Och skuttar på marken vid min jordbundna
    själ"
    *kram*//mrsC

    SvaraRadera
    Svar
    1. men du, va fint...jag kan inte hålla tillbaka tårarna. Tack! mrsC

      Radera
  5. Lilla Gumman!Klart att det var Inga o Martin som gav dig ett tecken:)Det känner,tror,önskar o vill jag;-)).....Kram Lotta:)))

    SvaraRadera
  6. Gråt.
    Jag tror på de där tecknen, ska du veta. Därför blev jag också så himla glad när jag fick ett bladhjärta häromdagen.

    Kramar

    SvaraRadera