onsdag, maj 30

JAG HAR FYRA SYSKON, DEL 3


Hey! Kolla in killen

...han har smilet som smittar, ögon som glittrar och tänder som gnistrar.
 Ett hjärta av guld bor i hans kropp och jag överdriver inte om jag
säger att han är det snällaste som går i ett par skor. Det är min bror det!
Han ställer alltid upp, fixar, trixar och ordnar. Snabb är han också...
det kliar lite i kroppen hans och jag upplever att han alltid
vill ha något att göra. När han var liten fanns han överallt och
ingenstans på en och samma gång... det var omöjligt att
hålla koll på honom, något som jag blev tillfrågad lite då å då
efter som det skiljer 10 år på oss.

Förra sommaren gifte han sig med sin kära! Och nu bor dom 
i ett hus i Sollentuna. Kanske kanske kommer det fler kusiner i den
Blomkvistska klanen, det hoppas vi på iaf.... å då,
då skall han få tillbaka för gammal ost tänker jag ;) 

Jag brukar säga lite skämtsamt att han är familjens svarta får
 i omvänd ordning, för det finns ingen som har ett sånt sinne
 för god ekonomi, kan räkna 
och är så sportintresserad som han...inte i vår familj i a f.
 Jag älskar dig Erik. Tillsammans med Tessan och Emelie
klarar vi allt. Jag är så himla stolt att få vara din syrra.







11 kommentarer:

  1. Men snyft! Fasiken vad fint du skriver, och fasiken vilken fin familj ni är. Kramar!

    SvaraRadera
  2. åh, blir alldeles grön när du skriver dina syskon-tributes. håller med föregående talare: sicken fin familj ni är!
    en ynnest att ha en stor varm syskonskara. lyllos dig! ;-)
    //mrsC

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaa, det är sjukt härligt i vuxen ålder...värre när man var yngre :)

      Radera
  3. Så fint Jennie:)Heja familjen Blomkvist:))....Lotta

    SvaraRadera
  4. Blir alldeles tårögd över de fina orden. Riktigt syskonkärlek det! / Therese

    SvaraRadera
  5. Så Fint!...och nu längtar jag ännu mer efter syskonpartyt!
    //T

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men jag med...när sa vi? sa vi nåt om datum?

      Radera
  6. älskar er!!! Vi är bäst :)

    SvaraRadera