torsdag, april 11

HON ÅKER SNART


För några helger sedan levde jag rena lyxlivet med tjänstefolk och allt.

Min faster kom hem till oss (läs tjänstefolket), 
strök all tvätt (vilket jag normalt sett aldrig brukar göra), 
plockade fram och dukade av frukost, lunch och middag osv.
Allt medan jag låg på soffan och slötittade i inredningsmagasin,
drack svart kaffe och åt god och välbehövlig choklad.
På kvällen åt vi god mat, mös framför tv:n med film och vin.
Fattar ni??? lyxliv deluxe alltså!

Jill sveptes med i städtangon och hjälpte också till
 (läs det lilla tjänstefolket...barnarbete är ju förbjudet ;) 
hon bar tvätten på huvudet och frågade om det var så dom gjorde i Afrika (läs Ghana)

 Snart åker hon dit igen, lillsyrran, tillbaka till Ghana för tredje året i rad.
Jag är så himla stolt över henne och den insatsen hon gör för dom där
i byn hon bor hos och alla barnen som hon kallar för sina.

Vem vet, en dag kanske Jill också åker dit.
 


1 kommentar:

  1. jaaaa JILL ÄR SÅ VÄLKOMMEN!!
    och jag är så stolt över dig <3

    SvaraRadera