söndag, februari 18

HÖ, HÄST, ELEFANT & NYFIKEN FRÅGA

Blodtopp och vit stjärnflocka, Alba.

 Ikväll har jag varit på Pinchos med Lisa och Kristin. 
Vi pratade om lite allt möjlig mellan himmel och pannkaka och kom osökt in på inredning och torkade blommor. 

 Min Mamma och Faster Amelie gjorde det förr och jag minns att jag var med och plockade smörblommor,det skulle vara de en-stjälkiga har jag för mig. Jag blev sugen på att testa lite andra... så jag prövade att torka en massa olika sorter både från vägrenen och min egna trädgård.

Vill du själv torka några blommor i sommar så kan jag rekommendera eukalyptus, stjärnflocka och blodtopp. De luktar nästan ingenting som torkade, medan många andra sorter lätt luktar lite gammalt hö... som någon häst kanske stått på i sin spilta...
ja, ni fattar vad jag menar...inte jättegott.

Jag var förresten och besökte min gamla barndomsvän Kim. 
Hon har ett eget litet stall med flera fina hästar...
 och jag kanske skall åka dit snart för att få rida på en. 
Göta-Petter va kul!

För länge sedan gick jag på ridskola, lika länge sedan var det som vi bodde grannar, Kim och jag. Hon var liksom min idol och jag vill vara, se ut och göra precis som hon. Vi ritade ofta tillsammans och det blev en hel del hästar. En dag fick hon en egen livs levande häst och jag fick såklart provrida. Mimi hette hon och var en vit fullblods arab. Jag satt upp. Hon stegrade sig och höll på, gjorde exakt allt för att få kastat av mig och jag kommer ihåg hur hon sedan skenade mot stallet för att precis i sista sekund tvärstanna utanför ingången ihopp om att se mig som ett frimärke på dörren...men jag satt kvar, hehe, lite skärrad men ändå. 
Det gick ju bra då, men undrar just hur det kommer gå nu? 
 
 

en kanske skulle ta och rida på en elefant istället?

Jo, det var en sak, en fråga...
hur skall man se på dessa bilder egentligen? 

Jag köpte dem en gång för länge sedan,
enbart för att jag tyckte dom var vackra, lite humoristiska och ganska oskyldiga...inte för att jag såg dem som några sexobjekt, men det är väl trots allt det dem var på den tiden, eller?
jag tycker fortfarande att de är så fina och roliga.
Vad tycker du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar