måndag, februari 26

GRÖNT BETYDER KÖR


Jag bestämde oss för att måla om, 
ja, det fanns fler som ville hjälpa till.


 Jill te.x.
 Ingen Lättja här inte, bara lite välförtjänt vila. 



 Det är svårt att välja färg...det blir liksom gärna för mörkt när den väl kommer upp på väggen och inte alls som man föreställt sig. Jag tänkte först denna nyansen, men gick sedan på ett ljusare recept. NCS S 1020 G. 
Ljuset påverkar en hel del,på kvällen en ton på morgonen eller i lampljus en helt annan.




Vi höll på hela lördagen med den ena sidan av köket.
Mycket nöjda och GLADA av resultatet och den nya färgen,
 även om vi gillade den rosa med, så vi bestämde 
att nu får det bli rosa i tv-rummet istället. 


En bjärtare ton på morgonen i solljus.

 
 Jag gillar hur den växtgröna färgen nästan skär sig mot väggfärgen,
liksom rött mot rosa.


Tror minsann att jag är lite nykär i köket,
om man nu kan vara det i ett kök.
De första penseldragen strök jag med viss tvekan,
men sedan blev jag övertygad och grönt betyder ju kör! 

Nästa rum på tur, det blir gult.
Håll utkik fortsättning följer så småningom. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar