måndag, juni 6

SLUTA DRÖMMA ÅK TILL STRÖMMA


En sagovärld uppenbarar sig bakom husknuten av Strömma Farmlodges bed & breakfast.

Älvorna (sländorna) dansade strax ovan vattenlinjen och sjögräset låg som en grön silkesmatta där på botten. När som helst kunde Näcken uppenbara sig inbillade jag mig.


I kvarnen strilade ljuset in, smekte den nötta bordsytan ömt.


Vi smakade världens mest magiska bakverk med smak av lavendel.
Himmel så gott det var.

Vi skulle egentligen bara hämta en trave böcker, men fastnade snart vid varenda kvadratmeter i butiken, som var fylld till bredden med det mest ha-begärliga, sköna och onödiga ting.
Doften av tvålen var förtrollande och vi var tvungna att sniffa på varenda sort.

jorå såatte...

där låg vår bok också....till försäljning, och jag blev t. o . m. stoppad och frågad om en signatur.
Det kändes stort och jag hoppas att alla skall gilla den lika mycket som vi.

Fideli hann att prova några kimonos också innan vi fick brått hem.
Jag citerar Ebbot Lundberg (livsnjutare) ; sluta drömma, åk till Strömma!