söndag, april 17

ALLT MÖJLIGT FRÅN MOBILEN


Jag tömde mobilen...så här kommer lite allt möjligt och jag börjar med bilden ovan.
På den ser ni min minsta syrra, som jag har lånat bilden av, och min minsta bror som
jag brukar låna kameran av (den han håller i sin hand).
Det är 7 år sedan nu, som han gick bort. Tiden går så ofantligt fort men jag kan fortfarande
höra hur hans skratt låter och minns hur hans hår kändes mellan mina fingrar då jag klippte honom.
Ibland tänker jag att många trodde att han tog sitt liv, han var ju så ung, men det gjorde han inte.
Han bara somnade och sen vaknade han aldrig mer. Plötslig vuxendöd kan vi kalla det, man vet nämligen inte varför. Sån skit händer på riktigt och det är tungt som tusan. 

Jag kanske skriver mer om det en annan gång, för nu bölar jag bara.



Här är en glims av mitt växthus...så skönt när det livet börjar. Älskar att ha jord
mellan fingrarna...som att förankra sig på nåt sätt. Tror jag måste se den där serien
jordskott igen.
 

Kalatean fick sig en välbehövlig utomhus dusch.
Den blommar inte nu, men när den gör det så har den de allra skönaste
 limegröna blommor. En favorit hos mig nu.
 Isabelle gillar dom också.

Knäppte en bild på kvällspromenaden med Zeke.
ett hav av Skillor.

Gillar det där med att blanda...nytt/gammalt, fått osv
Det här relativt gamla kontorsskåpet från Kinnarps gömmer vi diverse apparater och mat i.
Himla bra med jalusiskåp tycker jag.


Från att ha varit sjukt ointresserad av djur...har vi nu skaffat hund.
Ja, det var inte mitt beslut, men 3 mot 2 vinner så Zeke fick flytta hem till oss.

Det är faktiskt komiskt, han är brun, vår bil är brun och även huset.
Fulaste färgen när jag var liten...bajs liksom, men nu ÄLSKAR jag brunt!

Zeke kräver rastning och på dem hinner jag fånga fantastiska naturupplevelser...
Mother natures art! 
Mera brunt som ni ser...

då kanske det inte är så konstigt att måleriet ser ut som nedan.


det lämnar tydliga spår i mitt sinne


å tydliga spår på stranden får mig att fantisera vidare...
 tänker på Pipvalsen t.ex.


...en fantasivärld med figurer från mitt undermedvetna.
Älskar att befinna mig där, framför ett papper med färg, sax, tusch osv.
sa jag ÄLSKAR!

ps. om du klickar på bilderna så blir dom större.