torsdag, april 14

FOKUS!


En bok skall bli klar! 
Jag försöker fokusera, det går sådär...
så mycket "skall bara" först, innan man kan sätta sig, foka på rätt grej.
Fast jag brukar vara bra på det...att blunda för smuts och stök, men nu plötsligt...


måste STÄDA!
Min familj åkte iväg till skidbackarna igår eftermiddag,
bara jag och jycken hemma.



så jag städade...
 och det såg precis likadant ut idag som det gjorde igår innan jag gick och lade mig,
magisk känsla.

 

 och så var det ju det där med fokus, FOKUS!


men såklart...har en hund som måste ut också och tur är väl det,
annars hade jag nog fastnat framför datorn. För säkerhets skull har jag satt ett larm varje hel timme så att jag skall komma ihåg att vila ögonen och sträcka på kroppen lite, men om du skulle få syn på en krum typ med blekblått ansikte från skärmljus, så skulle det kunna vara jag. 
Säg HEJ! riktigt högt och väck mig ur koman. Tack på förhand!