söndag, juni 5

Så satans varmt!

Den här tronen passar mig när temperaturen är över 25grader ute. Bilden har jag hämtat från http://inspire.2ia.pl/

Äntligen sommar, äntligen värme! Fast nån stans strax över 25 grader vänder det och jag blir aggressiv! Börjar svettas kopiöst och nästan varje mening innehåller fan, jävlar och va i helvete. Jag blir liksom förbytt och kan knappt hålla stilen och dessutom är det ju inte riktigt läge att klaga nu när värmen äntligen är här...och som vi har väntat. Jag försöker hitta på saker att göra inomhus, viker lite tvätt å sånt, men jag orkar liksom inte, hjärnan funkar inte som vanligt helt enkelt. Efter klockan 18:00 är det min tid då kan jag börja andas igen och jag trivs som fisken i vattnet. Är utomhus och njuter av eftervärmen och det är så gudomligt skönt! 

6 kommentarer:

  1. Hahaha de känns som att det är jag som skrivit ditt inlägg! Jag tycker nästan lite synd om min familj när det blir så där super duper varmt, å så kan man inte riktigt gnälla heller för va har man längtat efter hela låååånga vintern liksom. Ha en fin dag i hettan, kram Maria i skogen ;)

    SvaraRadera
  2. skönt att höra, då är det inte bara jag då ;) kram

    SvaraRadera
  3. grym stol! :)

    tusen tack för grattis! vi är så glada över lillkillen :)

    SvaraRadera
  4. Oh, här är en till. Blir som stickig i hela kroppen av förmycke värme. Så skäms man lite... Nu faller regnet, ett fint sommar regn med underbara dofter.

    SvaraRadera
  5. asså finns det nåt som luktar så ljuvligt som varm asfalt när det regnat?!

    SvaraRadera
  6. Haha, mycket skönt att höra att man inte är ensam! Plus att jag har mycket lätt för att frysa. Helst ska temperaturen ligga mellan 18–24 grader ungefär. ;)

    På tal om stolen, så såg jag en annan sjukt kul variant på Droog Design i Holland i helgen.

    http://s7.thisnext.com/media/largest_dimension/230E2147.jpg

    Ett dyrt läderöverdrag till allas vår favorit-hat-trädgårdsstol!

    SvaraRadera