torsdag, februari 18

Hur fan hinner du?

Man källsorterar ju såklart och kolla där står Alvedonen också.

Hinner man inte borsta klart tänderna på ungen så kan hon ju iaf suga lite på tandkrämen tänker jag och sätter på kaffet.

Den där tvätten, den kan vänta måste ju blogga lite:)

Fideli har fått en ödla och ödlor äter SYRSOR! Obs! inga döda syrsor utan livslevande och dom skall ju också ha sitt, som i det här fallet...kravodlade morötter för dom är känsliga och kan dö om dom äter besprutad mat(något att tänka på kanske).

Om man bloggar är det fint med lite bilder, det blir liksom lite roligare då tycker jag, men det kan vara svårt att ta bilder med en liten bromskloss vid fötterna:)

Sedan var det ju det där med egentid. Ikväll blir det delad tid, fast med andra vuxna. GÖTT!

Faan all text jag just skrivit försvann, bara en sån sak. hur fan hinner du var det nån som sa....hmmm det handlar om prioritering och skygglappar säger jag. Vad man väljer att göra först och vad man väljer att inte se, som tvätt, disk, dammråttor osv. Ja, ni vet säkert precis vad jag menar för jag tänker att alla har det så här som jag ungefär...så right back at ya! HUR FAN HINNER NI?

Jag sätter på lite blåbärssoppa åt lillkillen för i dag har han feber och mår lite risigt. Sedan matar jag syrsor och lillflickan och röjer bort det värsta och...fan nu kokar helvetet, av från spisen sådär ja. Sedan är det dax för tandborstning, men ibland glömmer jag att borsta tänderna även på mig själv. Det är förbannat äckligt men mänskligt och efter lunch funkar det också bra med nyborstade tänder.
Hmmm få se nu, borde nog vika den där tvätten och dammsuga lite, men det kan vänta, skall bara kolla lite barn-tv först och hänga en stund med kidsen. Kanske om jag har tur...så dyker städfen upp och gör allt det där tråkiga åt mig under tiden. Allt medans jag lägger håret och sminkar mig och stryker pressveck på kläderna å sånt.

Ikväll blir det iaf syjunta med äkta vuxensällskap, TREVLIGT!

1 kommentar:

  1. du, ditt försök att avglamouresera ditt fantastiska hem misslyckas, hua, you are to perfekt :D Men gillar dig ändå!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera