måndag, oktober 1

BLACK CAT LUCKY DAY





Hej! Måndag....bloody monday.
Det här är det bästa jag vet. Teckna, måla och fantisera.
Jag kallar bilden, Black Cat Lucky day.


Bilden bygger på musik och skrock. 
Eftersom jag själv fyller år den 13:onde har jag fått vända det till ett lyckonummer. 
Vaffan!!! ingen vill väl fylla på en otursdag eller?

Om en svart katt korsar min väg så hoppas jag alltid innerligt att det skall vara från höger till vänster...för då väntas förtjänster. Det sa alltid min mamma. Skulle det nu vara så att det är från vänster till höger (ditt hjärta förblöder) så får jag snabbt vända ryggen till för att ordna upp det hela och gå baklänges en bit, eller spotta tre ggr över min vänstra axel och kasta lite salt,
fast vem går med salt i fickan för jämnan? jag bara undrar.
Nääru gosse, då är det enklare att vända baksidan till :)







Jag samlar på mängder av porslinsfigurer och leksaker. Ofta sådana mina barn ratat av en eller annan anledning. Jag ser det som om jag räddar dem alternativt tar ansvar för de plastgrejer vi släpat hem från Mc´Donalds t.ex. å det har blivit en hel del genom årens lopp.

Ibland blir jag adoptivmor eftersom jag får en hel del gåvor från goa människor som tänkt på mig på ett eller annat sätt när de sett något på loppis eller annat "skrotställe".
Bokmärkena har jag fått av mina barn som i sin tur fått dem av sin faster.
Jag tycker de är ljuvliga och äntligen kom de till användning.

Gillar just att bygga bild i form av kollage.

Tecknade av en gammal dockgalge, så passande med en katt på.


Ibland blir det "fel"...då får man ta det som en möjlighet att komma vidare in i sagan/bilden,
som med den där svarta kattplumpen som blev hur "gölli"som helst om du fråga mig.

Japp det var det. Idag är det måndag och jag skall eventuellt gå ut och klappa en katt, en svart om jag har tur.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar