söndag, juni 3

I MIN TRÄDGÅRD NU IKVÄLL





JAG GÅR NÄSTAN AV PÅ MITTEN,
det är något alldeles magiskt med dessa Irisar för mig.



och så den här färgkombon som finns på min "cirkusblommor" (petunior) på trappen.


Vita blommor är också vackert. 
Allt från höst/klätterhortensia till Kirskål (både älskad och hatad).




Brudbröd, ett sablarns ogräs som min moster säger,
men jag älskar de små bollarna innan blomman slår ut.
 


Vit Vallmo, Royal Wedding.
Färgerna stämmer så fint ihop med både hostan och alunroten.
 

Akleja. (ja rätt suddig bild men ändå) Blommor formar en ring av duvor med
något utslagna vingar. 
 
Rabarber


Aklejruta.
 

Å så Kirskål. Söt ändå. Påminner lite om hundkex.


Förra sommaren blev jag adoptivmamma till den här plantan som kallas Tusenmoder.
 

Den får sina bebisar på bladen....i tusental.

Jaha, det var kvällens rundtur. Härliga dagar nu.
Undrar just hur länge det här mer eller mindre tropiska klimatet skall hålla i sig.
En får ju sova utan både täcke och kläder.

Go`natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar