fredag, februari 9

MÄNNISKOR I JULKLAPP, min historia del 3

Gullig hund inropad på Hebergs auktioner. En 15 års present till någon tydligen, för enkom 12 kr.

Lennart och jag fortsatte chatta
och han sa att han kunde kolla upp det där med eventuella syskon
En gång hade han minsann gett sin svärmor ett i julklapp
vilken grej, en människojulklapp
Sedan blev dom tydligen bästisar
och tog igen de många år de inte visste om varandra
sa han.
vad mer kan man önska sig liksom, jag bara undrar?
ja ja, fred på jorden osv, men ett syskon, ett mänskoliv att ta del av
en historia, likheter och olikheter

nu är det ju inte så att det råder någon slags brist på syskon för min del inte
jag har fyra finfina, alldeles helt perfekta syskon
varav ett övervakar mig från andra sidan
som nu när jag står här och skriver t. ex.
då dyker han upp med sin närvaro, jag inbillar mig det iaf
för det känns bra och fint. kanske är dom här båda två, Martin och Mamma.


Min coola syrra från förr, mitt första syskon, när hon bakade sitt tredje barn.

Jag sitter i bilen
på väg hem från mitt/vårt årliga besök på G-Kås
på jakt efter eventuella julklappar

Plojing...
ja så låter det när man får et meddelande på messenger.
Det var Lennart.
Han sa att han hade lite info om min biopappa och lite annat som kunde vara intressant
ville jag veta nu eller när vi skulle ses till våren, det var frågan?
Ja ba, HIT ME! (med skräckblandad förtjusning)

  *En vecka före G-kås-resan hade jag varit på en mysig "julshopping"
hos mina vänner på FGL
vi var några stycken tjejkompisar där samtidigt,
en av dem undrade om vi inte skulle ta och åka på nästa auktion
på Hebergs auktioner.
hon visade mig en bild på en lampa som det bara stod mitt namn på liksom
nämen jooo, jaaa, det kunde ju va kul
där hade jag ju aldrig varit
och dessutom kunde jag knappt minnas när jag var på auktion senast*

Plojing...

Lennart igen
det som nu radades upp kändes lite hissnande
jag var som en vuxen
som skrapade trisslott på trisslott
på den första lotten var det vinst!

En storasyster...
sedan 1996 driver hon tillsammans med sin man, Hebergs Auktioner

WHAT! lite dåndimp på det sammanträffandet
jag började svettas lite
kunde inte avgöra om det var pga
informationen jag just fått
klimakteriet
eller helt enkelt "rövrosten" i sätet som var på tre pluppar
(rövrost är alltså = stolsvärmen i bilen,
det uttrycket har jag lånat från min vän Lisa :)

Jag tycker du skall åka dit sa Lennart
jaa sa jag och kände hur pulsen ökade
Du kan ju alltid köpa nån dyr grej tyckte han.

Jag blev så nyfiken
på storsyrran
kände att jag både ville och inte ville
åka dit
jag ringde upp min vän Marina, som jag vet varit där många ggr
och som också var med i den tidigare diskussionen kring auktionen
jag berättade allt det här om min "nya" syrra
och vi bestämde där och då att vi skulle åka
hon för att buda, jag för att tjuvtitta.

jag skulle vilja säga att jag just fått en oslagbar människojulklapp.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar