lördag, februari 10

KÖK, FÖRKLÄDE OCH DOCKSKÅP del:4

Marina och Daisy utanför Strömma storkök.

Vi går tillbaks till det där samtalet.
rrrrrring
hej det är Marina
Hej! det är jag, vet du?

Sen pratade vi rätt länge
jag pratade ömsom som vuxen ömsom som ett barn
undra hur hon ser ut
men jag vet, jag har ju varit där
plinggg, så låter ett mms
 där var hon, på bild alltså
jösses va SNYGG tänkte jag
tyckte inte vi var sådär väldigt lika
men vi hade iaf samma typ av smak på solglasögon :)

sen pratade vi vidare, Marina och jag
 om hur man (läs; jag)
skulle ta kontakt
ja, hur gör man det egentligen? 

...om jag inte hade långa naglar innan
så blev dom ju inte direkt längre under det här samtalet...

jag frågade om hon ville vara mitt förkläde
ett sådant kunde ju vara bra att gömma sig bakom 
om man vill ta sig en närmre tjuvtitt 

Vi åkte dit
kollade på alla prylar
jag kände en liten knuff i sidan
där e hon, sa Marina

Jag traskade fram 
kramade om henni och sa 
ÄNTLIGEN!
hej på dig Syrran! 
här har du mig
your long last syrra

näää, det gjorde jag ju inte alls det
vad tror du om mig egentligen
hon kunde ju ha dött på fläcken
och hur skulle det då gå på auktionen!?


jag blev blyg inombords och kunde knappt titta
det kändes nästan olagligt
 jag bara smög omkring som värsta FBI-agenten

noterade att hon var lite kortare än jag
och mycket gulligare
hon hade grön-bruna, glada och glittriga ögon 
och håret uppsatt i en pigg svans

ännu fler förkläden :) kanske Marina och jag. Fast det är jag som har förklädet i denna bilden... å så Izzy

jag spanade in det här dockskåpet
som ett antikt & gulligt litet Strömmakök
fast något lortigare då ;)

jag ropade dock inte in det
däremot blev 8 kristallglas mina 
exakt likadana som jag ärvt av min
mormor och morfar
ett tecken kändes det som
ett bra

Ploiijng
Lennart igen...

del 3





3 kommentarer:

  1. Åhh vad fantastiskt vackert du skriver Jennie! Från hjärtat! Så enkelt, naket och vackert.
    Jag känner mig otroligt rörd när jag läser dina ord.

    Anna

    SvaraRadera