torsdag, december 8

8 SVART OCH VITT


8 var mig tusan en sån fin liten lucka. Ganska svart där i botten, men ändå, sprakande och färgig.
 Kom och lek!, låg dom och skrek. Lite som att öppna latjolajbanlådan ni vet.



Det är tvära kast här, mellan hopp och förtvivlan som ni förstår. Fast sånt är väl livet? det är bara så svårt att hitta balansen. Det är så tungt att bära på det hela tiden och då pyser det ut till slut. Ofta, mycket ofta, är det svart eller vitt för mig. Ingen gråzon här inte, nääärå. Rätt på, rakt fram och rätt ner i gropen bara, hej hopp galopp. Jag är precis som en hund. Vill vara till lags, inte till besvär. Springer på nästan alla bollar. Flås flås och vov vov och vift på svans. Det är bara min kondis(energi, lust, ork) som sätter stop ibland. Minns ni Mia och Klara? Där Görel var en av karaktärerna, hon som drev en hundskola. Hundar förstår inte grått, den färgen finns inte. Det finns bara "svatt" eller "vitt".  Braaaau. Säger vi så.

Kram och tack för alla fina och varma kommentarer på fb. Ni bär mig, TACK!

här kan du friska upp minnet...GÖRELS HUNDSKOLA





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar