torsdag, juni 16

MATLAGNINGSÅNGEST



16 Juni...matlagningsångest, det är väl rätt vanligt eller?!
Nu skall alla "nya" sommarrutiner sättas på plats.
Barnen är hemma och dom är tydligen hungriga HELA TIDEN.
Gahhh! Första året som jag är hemma "på riktigt" med dem hela långa sommaren.


 
Hoppar genast över till något jag tycker är roligare än att laga mat...blommor!
Tro nu inte att jag tänker använda alla plantorna till matlagning...jag vet hur timjan ser ut.



haha, got`ya! basilkia är det ju. 
På bilden ovan ser du en av mina favoriter just nu, Tremastarblomma.
Den plockar jag gärna in så att jag kan kika närmre på den medan jag äter.

Kolla bara på luddet i mitten!! som dun nästan och så det där söta små gula prickarna
 som krispigt strössel.


Annat jag hellre gör än lagar mat...leker med bilder och sitter framför datorn, som nu
när barnen har gått till affären för att handla saker som saknas.
Idag skall jag ge mig på att göra köttfärslimpa på rådjur med pizzasmak on top.
Kan bli hur gott eller äckligt som helst(emoji med väldigt sammanbitet leende). 
Återkommer med utlåtandet.

Nu, Till spisen!..over and out.