onsdag, mars 2

RIKTIGT BRA SKIT


Vi vaknade till vinter idag. Jycken och jag vandrade iväg i ett vitt landskap och
kom hem till en slaskig vår. Klassiskt vårvinter väder. Nu ligger hand där och luktar.
Ja, han doftar inte om vi säger så, och på tal om det skulle jag vilja bjyssa er på lite vardag.

 

Gjorde just ett besök hos Isabelle...på bloggen då :)
Idag skriver hon om just det jag tänker så många gånger...
att vi jämför vår vardag med andras höjdpunkter. 


Det kan lätt bli så knasigt i ens huvud då. Ibland känner jag att mitt kall är att visa en
slags "verklighet", även om jag också besöker andras instagram och bloggar för att få
drömma iväg. Så blir det inte här idag iaf, för dig som besöker mig. Nänänänä, här blir det
rena rama röran.
 

Å nu kanske det låter som att jag beklagar mig men det gör jag inte. Tacksamhet är vad jag känner
mitt i allt ihop och jag trivs här trots stöket från underjorden, hehee, 
tror inte ens Hin Håle vågar sig hit. Jag = Trygg


 jo men såklart att jag drömmer om att all tvätt var tvättad, vikt och inlagd i respektive rum och garderob och så klart jag drömmer förtvivlat mycket om att alla trösklar satt på plats, att elementen
var uppsatta och ikopplade osv


Men tänk andå, att barnen numer har varsitt rum, och det behöver man inte alls ha, men nu har dom det och jag tycker att det är skönt att veta vart jag skall lägga sakerna när jag tröttnar på att ha
dom på diskbänken i hallen eller på toaletten (som verkar vara bästa lekplatsen).
 

Mitt i min runda för att dokumentera nuet, hör jag små försiktiga tassande steg i trappan.
Han har lärt sig öppna grinden om den inte är igensatt på rätt sätt. Han vet att han inte får,
det är därför som han smyger. Idag luktar han dessutom! så , avslöjad direkt.
 

Joråsåatte, här har vi en torso som hamnat i ingenmansland och en fin lampskärm som
snällt får vänta på skåpet, som även det inte hittat rätt ännu. Förresten har ni några gamla eller nya klistermärken som ni vill göra er av med?! posta dom till mig, jag tar emot sån "skit", med glädje.
 

men här inne måste ni ändå ge mig att det är hyfsat ordning, riktigt stiligt t o m.
 

Är det något som jag tycker är trist på köksbänken, så är det toapapper! Det skall väl ändå vara på
toaletten? Ungefär lika trist som att behöva torka sig med hushållspapper när dasspappret är slut.
Det är väl ingenting säger du, papper som papper. Jo jo, men var och en har sina issues och dasspapper på köksbänk är min "ickegillagrej".


Jaha och där står det igen, efterlämningarna av de andra som bor här. Dom som tycker att de inte har tid att plocka bort efter sig. Då får man tänka lite käckt, att man har någon-några att plocka bort efter iaf. Fast näää, det är svårt att vara käck, VARJE DAG...min vardag, riktigt bra skit ändå :)