lördag, februari 20

O´BOY


O´boy, kokta ägg, marmelad och honung står på frukostbordet hos oss en lördag.
Ibland får jag ångest över vår mathållning och jag tror det finns fler än jag som känner så.
Jag orkar bara inte jaga alla e och innehållsförteckningar, puhhh. 


Jag tittade närmare på bilden jag just tagit, ochvad står det där om inte SOCKER.


å så var det ju det där med bilder också, bird views, filter, en hand som kommer in för att ge liv åt bilden...och här kom den bara, handen. Vilken tur att jag hann knäppa en bild...näää, jag skall sluta,
för vad det handlar om är ren och skär inspiration och fluffiga drömmar.
Å det kan vara det viktigaste och mest livsuppehållande som finns, DRÖMMAR alltså!
Det är bara det att det kan vara svårt att se förbi alla vackra bilder, perfekt arrangerade och redigerade, särskilt när man känner sig lite nere och jämförelseglasögonen åker på.

Av med dom bara kompisar! Du ser inte bra med dom ögonen ändå, dom bara ljuger för dig.


och där kom han, som gubben i lådan dyker han upp så fort det vankas mat.
Ni fattar ju att jag inte kan hålla koll på e-ämnen, arrangera frukostdukningar och
 vara en öm moder när det finns ett djur av det här slaget i huset. Ständigt hungrig, ständigt på jakt. Tiden är förbi då jag njöt av min macka i lugn och ro. Nu måste jag ha ögon i nacken och åtta armar för att rodda alltsammans.
  
O´boy, viket vackert väder solen skiner idag...sjunger jag för mig själv när jag plockar bort
frukosten från bordet, fast det är ljug. Snön vräker ner här idag. Ikväll blir det Mello 
och mera socker gissar jag. Hoppas ni alla får en riktigt fin lördag.