tisdag, oktober 6

DUGER FINT, KERAMIK och STRÖMMA



Jag hämtade upp Kristin för att åka ut till Strömma och Marina som väntade på oss där. Vi håller på med ett riktigt spännande bokprojekt tillsammans, (jag skall berätta mer om det en annan gång). Fast först smygfotade jag lite i en bod ute på hennes nya ställe, Krickelins alltså. Jösess va mycket fint överallt, både ute och inne. Lite sådär huggihjärtatfint, ni vet när man kroknar inombords av jämförelse och det svartnar framför ögonen av den egna odugligheten. Det är konstigt att man så lätt kan glömma det egna fina man har, men jag har blivit så sjukt mycket bättre på att faktiskt ignorera den typen av jämförelse, numer är jag avundsfrisk (som hej-Karin sa)...inte lika bra på att skaka av mig odugligheten dock, men jag övar.... övar övar och övar. Jag är bra, jag duger fint. Joråå,
duger fint.



Väl framme på Strömma, kunde vi knappt bärga oss. Vi slet upp paketet
som kommit från Gotland med vår keramik i. Radade upp det på bordet och bara
Gaahhh, så taffligt fint det blev. Här kunde jag känna mig nöjd. 
Tanken är väl att man skall glasera godset, men jag tänker nog bara låta 
mina "krukor" vara som dom är. Kanske låta dem ligga ute i fukten å få
lite patina....fast då kanske dom spricker?





Hösten är nog min absoluta favorit årstid. Allt är så vackert. Som det
där förstenade svarta ormburksfjädrarna. Jag plockade med mig en bukett hem.


Vi gick ner mot kvarnen och kaféet.


Så mycket finheter att fokusera på.



Å så den där butiken med stort B!
Alldeles fullt av sköna måsten och totalt 
måstehabegär onödvändiga ting.


som ett vardagsrum utomhus, i löve it! 

  som om säsongen var över, men näää, här pausas det bara för snart blir det
Musik-Jul på Strömma, missa inte det!


Glömde ju säga att vi startade med världens godaste frulle.


G är första bokstaven i GÖDIMÖDI.
Jo, och juste det , man kan läsa och njuta riktigt fina bilder hos Kricke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar