onsdag, juni 3

ANTON


Det här är min bror, Erik, han med världens bredaste leende
och med det största varmaste hjärtat på rätt ställe. Han ställer alltid upp. Inga problem liksom.
Han är numer en stolt far, och tillsammans med sin fru "Tessan" har dom sonen Anton.


Kanske är jag inbillningssjuk, men jag kände att jag fick en speciell kontakt
med honom där och då, som om vi känt varandra förr, den blicken liksom.



Tillsammans med mina systrar och Tessans bror fick Anton fyra stolta faddrar.

Visst är det som om han tittar rakt in i själen på en?!


Här är vi och dopfunten.


ås å sjöng vi lite. Asså, varför är det så himla svårt att sjunga psalmer, som om dom är skrivna för
att man skall känna sig dum. Man (eller läs jag)"snesjunger" och går upp i falsett bara för att i nästa stund försöka rätt upp det hela med basstämman från tårna. Jag saknar den spontana glädjen i Kyrkan
med sången just. Man skall ju vara så himla välkommen där i Guds hus, men jag känner mig bara
betraktad med någon slags granskande blick och ett jättestort pekfinger. 
Nåväl, nog om det. Det var ett jättefint dop och Anton var så snäll hela tiden och somnade
till slut i faster Tessans knä. Efter det fikade vi och föräldrarna öppnade Antons presenter.


som sagt, vi var alla systrar faddrar, men Emelie var sjuk och Jaden med, men dom kom en liten
stund iaf så att vi fick gosa med honom också.
Det är så himla fint med syskonbarn. Då får man en dos av bebis och så slipper man
allt det där andra, sömnlösa nätter, ammandet och bytandet, man kan bara njuta helt enkelt.
Bra sak!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar