onsdag, april 15

MÅLERI OCH UTBILDNING

bilden är tagen och lånad av Jenny Brandt
jag fortsätter min pechakucha så här på bloggen och fyller ut med allt det där andra jag också villa haft sagt, 20 sekunder är 20 sekunder, varken mer eller mindre, men här kan jag skriva så mycket jag vill(bra sak med blogg). JO, det lät så här ungefär. Jag har gått i skola jättelänge!!! lika länge före som efter gymnasiet. Jag har gått 4 år i målarskola, 3 år på HDK i produktdesign-programmet och sist men inte minst 2 år på Borås textilhögskola. Efter det har jag jobbat med både barnkläder och skor. De senaste året som produktutvecklare där jag spenderat ca 100 arbetsdagar i Kina. 

Jag älskar att teckna och måla och använder ofta fantasin som min bredaste pensel, då kan vad som helst hända. Jag gillar att arbeta med slumpen. Tar den till min , tittar på den och arbetar om den och sen är det liksom ingen slump längre utan ett övervägt beslut. Det där med färg är också härligt.
Jag gillar alla färger precis som kakmonstret vill ha alla kakor. Brunt är en underskattad färg, den lyfter alla andra färger till nya höjder och dessutom är den kul. Bajs är brunt och kul tycker jag och mina barn, det tror jag inte dom är ensamma om precis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar