torsdag, april 16

JAG OGILLAR ATT STÄDA

Här är en bild på mig när jag städar. Då öppnar jag altandörrarna på vid gavel så att
dammråttorna kan traska ut på egen hand. Själv ägnar jag mig mest åt att flytta runt på saker, bygger
upp små installationer och nya stilleben som man kan titta på, det roar mig. Varför städa när det finns 
så mycket annat roligt att göra? Jill har en annan lösning. Hon stänger dörren och säger att man inte får komma in, funkar också såklart, men det luktar ju så instängt då. 

Jag hjälper dom ibland, plockar upp och sorterar, slänger och skänker, samt svär för mig själv och sen tänker jag att jag får ta och skärpa till mig.
Hur skall det annars gå för dom med framtida städning? 
Jag njuter ju något så fruktansvärt av när det väl är gjort, 
det är bara det att det går så fort tills det snart ser ut likadant igen, grrmf, otacksamt.

Jag ogillar att städa = sant


2 kommentarer:

  1. Städa kan någon annan göra åt mig, tycker jag :-D Jag tänkte på dig när jag såg det här köket :-)

    http://www.apartmenttherapy.com/serious-color-in-the-kitchen-217808

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! serious colours !!! tack för tänk, länk och tips.

      Radera