torsdag, mars 7

VABBA KLIPPA LADDA


Jag vabbar idag. Har blivit bättre på det med tiden, att känna
lugnet då,  bara vara i närheten av mina barn istället för att flyktigt 
tänka på jobbet hela tiden och ha dåligt samvete.

Istället förvandlar jag köket till bästa platsen att vara på.
Övervakar barn med feber och hosta i soffan 
och trollar med pappersspill och sax i hand.
Skapar figurer med inspiration från plastdockan jag fått från Ghana.
Lådorna med papper i känns mer värda en guld. 

Jag springer ut i trädgården mellan febertagning och Alvedon,
bara för att se om våren vågat komma.
Å jorå, lite här å där sticker en modig lök upp sitt tryne
å solar sig i de första strålarna
och jag, jag laddar inför morgondagens jobb
och hejdåande till fina kollegor som drar vidare mot nya utmaningar.
Vad gör ni en dag som denna?


6 kommentarer:

  1. men GUD så fina!! du är så kreativ, jag önskar jag hade hälften av dina förmågor. det enda jag gjort idag är att jobba. haha. i fruktavdelningen (fett kul). well, där får man ju ibland använda sin kreativitet. tänk att ha dig och tessan på icas fruktavdelning. jävlar va roligt det hade varit, hela sverige hade varit vegetarianer haha! pusss

    SvaraRadera
    Svar
    1. hehehe! ser hur vi trixar och jonglerar med apelsiner och bananer, bygger fruktskulpturer och pressar juice till alla glada kunder. pöss!

      Radera
  2. här har det vobbats i veckan, dvs jobb och vabb på samma gång. svårt att räcka till. önskar jag hade en papperslåda att pyssla med jag ock för att hitta lugnet. lovely "klippdockor".
    har hunnit med kaffe på terrassen iaf och få lite vårsol på näsan: 15 grader hade vi här igår. najs!
    //mrsC

    SvaraRadera
    Svar
    1. vobb, jobb, vabb och vamma (vård av mamman, den man får göra själv)
      snoret rinner här och jag längtar efter 15 graders värme, men visst är det fint att kunna klippa lite. Kram mrsC

      Radera
  3. jag tycker att du verkligen fått till en prima balans där mellan alvedon och klippochtrix, och jösses vad du är bra med pappret alltså!
    //Emma

    SvaraRadera
  4. De är så fantastiska de här dockorna dina. Jag blir oerhört inspirerad, vill bara vika undan hela vardagen som en öppningsbar flik i något skymundanhörn och dyka ner i klipplådorna. TID!!! Det fick nästan vara vinter i två månader till om jag bara fick mer tid! Eller. Njae. Och du, den däringa fina neonrosaaktiga färgen, är det akryl el tusch?

    SvaraRadera