tisdag, januari 8

MELLANDAGSRESA


 En del går på mellandagsrea men vi tog en mellandagsresa 
till Tångaberg å besökte PATTERNPLAN.


De stackars barnen på bilden ovan (läs, mina lite lätt lagom bortskämda centrumungar)
får gå till skolan varje dag (läs, får skjuts eller cyklar till skolan varje dag
som ligger 500 meter från huset), så en busstur på en kvart blev ett riktigt äventyr!


Det finns så mycket fint att titta på överallt i det här hemmet, mängder av
finurliga saker, sköna färger, mönster och former att vila törstiga ögon på.

För mig var det lite som en mellandagssemester, men för den galna männsikan
som bor i huset, var det precis tvärtom, hon visste inga gränser, erbjöd de stackars barnen att baka
sockerkaka(jag lyfte inte ett finger), göra isglass, rita, se på film och innan
jag visste ordet av stod vi båda + två ungar å kicka boll på gräsmattan, jo du läste rätt!
KICKA BOLL, det var precis vad vi gjorde det.

Framåt kvällningen dök även mannen i min lilla klan upp, 
och vi utfodrades samtliga med mat (allt annat än cornflakes)
 tills vi nästan sprack (jag iaf).
En fin dag att minnas med många konstiga inslag;)
och vi gör förmodligen aldrig om det.

2 kommentarer:

  1. wow vilket härligt hem och vilken kul dag! puss på er! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är fantastiskt. Och det var en knasig dag.

      Radera