torsdag, september 15

Vanlig vardag


Tihi hi, det är något fantastiskt roligt med vuxna i djurkostym, särskilt med allvarlig uppsyn. Vad pratar dom om så förtroligt? Jag blir alltid så himla full i skratt och fantiserar om hur det är att vara kanin på Liseberg...  Är det kvällens inköpslista som skrivs. Fortsätter filma i mitt huvud...ser hur grön kanin parkerar kaninbil i parkeringshus, går in på Ica maxi och handlar. Betalar sina varor. Tar bil och åker hem. Sätter på tv:n, dricker en folköl, äter lite ostbågar (obs! han e singel). Borstar JÄTTESTORA tänder och går och lägger sig. Sen är det på´t igen, krama barn, dansa lite lustigt till discomusik efter vagn med karavan, krama lite mer barn osv. En helt vanlig vardag för en grön kanin liksom. Hur tänker ni?

5 kommentarer:

  1. Haha, vilken film! Men, kan Lisebergskaninen ha en allvarlig uppsyn?

    SvaraRadera
  2. Bilden får mig att fundera på att investera i en Lisebergskaninkostym. Så satans kallt på jobbet. Den ser varm och skön ut. ;)

    SvaraRadera
  3. Fru Hansson ; nä, du har rätt...filmen ändras. borstar JÄTTESTORA tänder, går och lägger sig...och stirrar glatt rätt upp i taket. En helt vanlig sömnlös natt för en grön kanin :)

    det är nog just det stiliriserade uttrycket med en endaste min i varje läge som är så sjukt kul.

    Magdaloony; det blir en onepiece för dig hör jag...för en roligare variant...skippa Gina tricot och uppsök genast närmsta Butterix!
    skickar en riktigt varm kram också och hoppas att du känner det.

    SvaraRadera
  4. hahahaha, jag dööör av skratt! Du är så himla rolig. och alldeles inspirerande. Jag måste tänka mycket mer på den där gröna kaninen. kanske leva mer som honom...

    SvaraRadera
  5. Haha, det var först nu jag förstod vad jag alltid har behövt – en onepiece såklart! ;) Uärk.

    Hujedamej.

    SvaraRadera