torsdag, april 28

UTMANING!

Jag har blivit utmanad av FRU HANSSON att berätta 8 sanningar om mig själv, och så här ser dom ut en torsdag kväll kl 21:30.

1. Tycker att det är oförskämt "göttigt" att peta mig i öronen med tops. liksom bara snurra och snurra på den där bomullspinnen så att nästa ögonen rullar runt. Trots det är den sällan missfärgad efter som jag petar så ofta.

2. Är en riktig gottegris, men har blivit rädd för socker = svår kombination

3. Är kusligt höjdrädd och får handsvett av bara tanken på torn, höga hus och balkonger utan räcken, men i min fantasi är jag en superhjälte och en av mina specialgåvor är att kunna flyga.

4. Gillar saga men är inte lika förtjust i Sci Fi. Så sent som igår såg jag en riktigt värdelös film, Skyline. Se den INTE för allt i världen!

5. Gillar figurer med stort huvud, och stora ögon är också ett plus. Samlar på Blythe ju.

6. Blir lätt uttråkad av stapeldiagram, Excel och mattematik...uhhh det kan frambringa svår klåda!

7. Älskar att  gräva i rabatter, luka (rensa ogräs) och klippa träd.

8. En gång i tiden var jag stadens Lucia. Då (1987) var jag kanske inte så nöjd med det, men nu så här en 25 år senare tillåter jag mig att vara stolt.(på tiden tycker jag)

3 kommentarer:

  1. Lucia! Åh så roligt! Den ofrivilliga lucian, dessutom. ;)

    Tillägg till punkt 6: (om mig själv, förlåt, men eftersom jag kände igen mig så mkt.) GRAMMATIK!!

    SvaraRadera
  2. ha ha ha! ja fy satan för grammatik:)

    SvaraRadera
  3. Stadens Lucia! Klart du ska tillåta dig att vara stolt!

    SvaraRadera