torsdag, februari 11

Hos kusinerna i "Götet", FRANK & BOB


Lille BOB...så fin och så oförstörd:)...ännu! he he he

Jill äter glass med hela ansiktet....mmmmmm

Fast början av dagen går ju inte av för hackor, det är så man säger va? häng me...

Kliver upp klockan 07:00 och möts av faderns stora förvåning.
- är ni uppe så här tidigt!?
-Ja, vi skall ju köra dig till jobbet för att sedan fortsätta mot Göteborg.
-Oj, det hade jag glömt och jag som skall på frukostmöte kl 08:00 säger den något yrvakne fadern.
Stressen stegras därefter i en hastighet på ett par tusen varv. Frukost in, kläder på. Bilen startas för att bli varm medan pappan monterar barnstolar. Dottern, den äldsta, halkar på isfläck och skriker i högan sky. Bilen fylls av avgaserna och pappan stänger av motorn och fortsätter montera stol och spänna fast barn. Nu startas bilen på nytt och kör sedan mot skolan för att släppa av stora barnet.
Bilen fortsätter mot jobb men bara för att hastigt ta en rundtur kring kvarteret eftersom pappan åter kommer på att resterande delar av familjen skall ju till Göteborg och konstaterar att bensinen inte räcker!, inte ens till Väröbacka....hmmm. Bensinstation nästa.
Väl framme vid macken är det ju förstås en hel del idioter till bilister som varken använder blinkers eller håller rätt plats i filen för in och utfart, men vi får tankat tillslut och färden fortsätter mot mannens arbetsplats. Under de följande 10 minuterna hinner den lite lätt stressade pappan ringa två samtal och med samlad röst meddela sin försenade ankomst till frukostmötet och sedan boka morgondagens spinning-pass. Då hörs en vän liten stämma från den fromme gossen i baksätet. Han låter oss veta att Lillan har KRÄKITS!. Chauffören gör en högersväng i följande rondell för ett "kräkbytarpitstop" där även förslaget om att köra raka vägen hem igen och strunta i alltihop uttalas i en något frustrerad ton. Den lille gossen där bak protesterar gnälligt mot givna förslaget och jag tycker också att det inte är så himla farligt trots allt kräk och klibb.
Här följer en hel del torka, torka torka och byta kläder till de som var avsedda för eventuell bajsolycka under dagen. Färden fortsätter strax där på, men endast för att efter 5 minuter göra ett nytt pitstop för mera kräk. Bagaget är nu fyllt av, nerkräkt overall, stickad tröja, toppen på åkpåsen, mössa och gossens överdragsbyxor. Förslaget om att åka hem repeteras men kontras med samma svar.
- jag mår illa säger gossen där bak.
- vi skall stanna snart säger jag.
Vi släpper av pappan och jag sätter mig vid ratten för att fortsätta köra. Nu känner jag också att illamåendet gör sig påmint. Ughcsh. Lovar Viggo att stanna vid nästa mack.
Väl i Sandsjöbacka köper vi oss varsin päronmer och sen mår vi alla lite bättre. Jill somnar och sover ända tills vi är framme hos kusinerna.
Hjälp vilken start på dagen! nu skall det bli riktigt gott med kaffe tänker jag, men först är jag ju tvungen att tvätta. Något jag hade sett framemot att slippa denna dag:) ha ha ha.
Så det kan gå, men vi hade en mysig dag med kusinerna och nu sover dom gott allihop (hoppas jag).

5 kommentarer:

  1. Full fart, NON STOP :D Jag ser framemot morgondagens läsning av er vardag ;D

    SvaraRadera
  2. Vart kommer den fina blondie tröjan ifrån?

    forandringen.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Blondie-tröjan är ett inköp fån en affär i Tokyo.

    SvaraRadera
  4. Låter som en spännande biltur. Tur att inte du kräktes iaf!

    SvaraRadera
  5. ha ha, nä men det var inte långt borta :)

    SvaraRadera