lördag, november 2

MARRAKECH DEN RÖDA STADEN




Det är inte svårt att förstå varför
 Marrakech kallas för den röda staden.
Kanske svårare att förstå varför 
jag har valt att visa det 
med dessa bilder? eller, näää.
Kolla bara.Som bästa sortens konst.

 



Det fanns såklart mängder med portar ,
den här dörren är tydligen min. 
No:13 


 
 Vackert är ett ord jag sällan använder,
men nu faller det på plats. Så vackert!!!
Fragment, färgskala och patina...och wc.




Knatte var också där...
 

och Musse med

 

Den här dörren har jag passerat för länge sedan,
men oj vilket år det var, 2002.
Det var då mitt liv fick en mening på riktigt.
I morgon kommer hon hem, Fideli, snart 18 bast.
Nyp mig i armen alltså. Har jag verkligen så stora barn?
Jag som knappt är vuxen själv.

En dag tänker jag att vi åker hit tillsammans hon och jag.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar