söndag, februari 10

BAMBI TALK ORIGINAL

foto: jenny brandt grönberg
 Jag håller på med ett livslångt projekt.
Dokumenterar allt jag har i mitt samlarskåp.

foto: jenny brandt grönberg

Varenda pryl skall numreras, tecknas och målas.
Just nu har jag fastnat i nr 008, Bambi.
Den har farit i backen och tappat huvudet en gång. 
När jag limmade fast det igen så fick den en röd-vit rutig rosett. 
Jag började fundera på vad den sa till mig och hur det såg ut, bambi-språket.
Är på långa vägar icke klar ännu, men ett par bambisar fick åka på ramning...


...och några original har jag precis hämtat tillbaka, glasade och inramade
tillsammans med en serie bitchar.

 

Det är så himla kul att kunna hänga upp och testa bilderna i studion direkt.
Vi stökade om där i fredags. Ni får komma in och kika på hur det blev.
Vi har öppet på lördagar mellan 11-14, men snart även på onsdagar.

 

Jag gillar det där med original. Bara en av varje, precis som du och jag!

1 kommentar: