torsdag, november 15

WORKSHOP HOS BLOMSTERBAREN


 Igår hade jag en workshop hos Åsa & Bea på Blomsterbaren trädgårdsstudio.
Sååå himla kul och mysigt. 
Det är något speciellt med en blomsterhandel, 
doften och det där lilla kittlet i magen av lycka när man ser allt fint. 
Aprikos julstjärnor måste finnas i vårt kök i år.

Julkänslan började smyga sig på och vi provsmakade till och med på årets glögg
 och en och annan skumtomte slank också ner, LÄTT!
 

Planen var att måla med tusch för att skapa egna enkla kort. Allt som oftast när jag skall i väg på lite kalas eller middag står jag där och panikar över kort. Om jag skulle ha något så passar det inte.
Det kan jag väl knappast vara ensam om? eller! Nä, tänkte väl det.
Medan måleriet torkade skulle vi vika lite pappersstjärnor , ja eller tre olika varianter hade jag ju tänkt hehee....

....men tusch är så förföriskt roligt och det är svårt att sluta...vilket gjorde att det drog ut på tiden.
Jag som trodde att tre timmar var länge, heheh, närå, vi hade behövt 5 om vi skulle hinna allt jag hade planerat. Typiskt, men tiden rusar iväg när man har roligt.



Ett tips när man målar är att gå när med kameran för att hitta sköna utsnitt
och se bilden med "andra" ögon.

 

Det är ju inte varje dag man själv syns på bild vid sådana här tillfällen men plötsligt dök Karin upp med kameran. Don´t blink, hennes studio, är nästan granne med Blomsterbaren på Brukstorget.

Tack Karin, så kul att du kom!


Tack Bea och Åsa för att jag fick husera hos er.
Vi gör om det va?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar