onsdag, november 30

HUR EN TREND FÖDS


Kristi törnekrona tror jag att den heter. Vi köper den i närmsta välsorterade blomsteraffär.
 Här växer den vilt och vackert på marken.

Nu vill jag inte påstå att jag skapat kaktustrenden, men det skulle kunna gå till så här...
 

Man reser till ett fjärran land och får plötsligt syn på en kaktus ur ett nytt perspektiv....
väldigt lång från trend och väldigt exotiskt placerad bland en massa skräp å annat krafs.
Wow! en kaktus tänkte någon...å så väcktes en lust i någons kreativa hjärna som spred sig som en löpeld över världen...jag vet det var inte igår precis, men jag kollar igenom gamla bilder från mitt arbete i Kina. Trodde knappt jag skulle känna det, men jag längtar lite tillbaka.
 

något som känns grymt snygg.... är en annan människas vardag,
och oftare än sällan en rätt oglamorös sådan.

ett annat exempel, ananasen...det finns folk som lever på den, säljer den och äter den också :)


 
även om trenden passerat så är den ju både snygg och god, det kan ingen ta ifrån den.


Något annat som är tydligt är VAD det är man äter.
Vi ba, USCH! 
men tusan så bra att man kan vara säker på att det inte är hund eller katt. Inte sant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar