torsdag, april 7

STRÖMMA BOK OCH BANDITER



Välkomna till Strömma säger jag som om det vore mitt, men näää, ni vet ju vem som är hjärnan, kreatören och människan bakom stället på jorden...nämligen Marina!
Just nu är vi i sluttampen av boken vi gör om stället och henne.
Krickelin, det är hon som är "the kick ass photographer"... å så alla andra tusen grejer denna kvinnan gör. Hon är helt makalös. Önskar hälften av hennes energi bodde i mig. Hon bloggar t.ex. besök hennes blogg här. Vad gör du då, tänker du nu. Jo, jag klistrar liksom ihop och lägger till lite streck här och var i boken. Roligaste jag gjort på länge. Det där med att skriva "snyggt" i välskrivningsboken har gett utdelning :)...men det kanske inte var riktigt såg det såg ut i den direkt, men att hålla i en penna...jösses vad jag älskar det. Jag föddes nog med en fastklistrad i hand.


Nu är den här ånyo, VÅREN! Hej, vad du är välkommen och efterlängtad. 
Det var ungefär då...lite tidigare faktiskt, som vi började med bokarbetet förra året.
Så fort ett går!


Där inne ligger butiken med sköna måsten (höll på att skriva småsten) osv.
Dom har redan öppnat. Här finns något för alla, var så säker.


Där inne finns det minsann ett gäng banditer på väggen. Sånt som gör en Banditmamma stolt.


En hund finns det också i butiken, inte min dock, nää det här är Izzy! 
Hon ligger så snyggt där, ja kanske inte när du kommer, men nu på bild. 
Så majestätiskt fin på nåt vis.

Ja boken ja, det glömde jag ju nästan...den kommer också finnas i butiken i juni om allt går som det ska. Det är ju så man säger som havande (det är Marina också btw, havande), och kanske blir det dubbelleverans då, i juni :) Längtar efter att få hålla skapelsen i min famn (både bok och bäbis)!