måndag, mars 7

HUNDLÅDA OCH VÅRKÄNSLOR


Det var dags att måla om väggen i köket, eftersom den aldrig blev färdig så som jag tänkt.
Jag hade lovat Jill att hon skulle få göra det, och ville föreviga ungen med roller i hand. 
När jag stod där med kameran redo hörde jag plötsligt ett prasslande ljud 
och när jag vände mig om satt han där...


...i lådan. Hunden tror att han blivit KATT!. Kan man ha sådan tur?
Dags att skaffa låda nu då?! inget mer bajsplockande eller ruggigt tidiga morgonpromenader.


Efter väggen var struken och torr, monterade jag upp hyllan på plats igen.
 Vet inte vart den "plötsliga" energin kommer ifrån, men jag passar på.


 Kanske jag orkar sy en gardin endera dagen, men provar först innan jag klipper i det fina tyget
som jag fått av Richmond. Det kommer från Ghana!


Älskar verkligen det gröna ihop med det rosa... det ger mig vårkänslor. 


Satte upp fler bilder och fåglar på köksväggen. Fotot till höger har jag fått av Kristin.
Det får mig att längta än mer efter värmen, våren och mitt egna växthus.
 Snart snart, viskar jag till mig själv, men bara för att idag vakna upp i det vita vinterlandskapet.