söndag, januari 17

INTE DUMT ATT VARA SNÄLL, BÖRJA MED DIG SJÄLV


Jag brukar alltid säga att jag är snäll.
Det tycker jag faktiskt, i alla fall mot andra,
 men jag är alldeles säkert
dum också utan att ens veta om det, så FÖRLÅT!


men det här med att var dum mot sig själv,
och kanske t.o.m fara med osanning, intala sig dumheter
om oduglighet, eller känna meningslöshet (skitskrämmande känsla)
, det är jag långt ifrån ensam om.
Jag hör om så många runt omkring mig som mår ruttet,
kanske helt i onödan faktiskt.
 

Det finns hjälp att få. Fast jag tycker det verkar som om "vi"
fortfaranade inte vågar prata om det, eller vågar ta emot hjälpen,
 än mindre prata om det, för det är liksom skamligt
och ligger så sjukt mycket skuld i det vi kallar psykisk ohälsa.
Va fan, mental influensa, kan vi inte kalla det för det istället och
prata mer öppet om det!? 
 
Jo, det är mycket bättre idag än för bara
20 år sedan, men ändå, kom igen, Lyckopiller!
som om man skulle bli lyckligare av dem. 
Det handlar om att hålla sig på en sådan nivå att man har
näsan över ytan. Olustkänslan kommer och går ändå.
Att känna sig låg gör alla från och till, men inte jämt och varje dag
24 7.
 

Nää, bort med skammen och skulden och alla småjävlar
som tycks sitta på "din" axel och fara med osanning,
dom e bara dumma bovar dom där fåniga känslorna.
Stick och brinn vetja.
 
typisk bov

Ta boven i örat! 
Det kan vara både jobbigt och plågsamt, men när det vänder
är det lätt värt det och trots allt, inte så dumt att vara snäll...
börja med dig själv.



3 kommentarer: