fredag, oktober 23

RÖJ OCH RENSA


Jag håller på med rätt roliga grejer ändå, även om tiden inte riktigt räcker till för det jag tänkt mig.
Du kanske känner igen det.


Nästa vecka kan man till exempel busa på leklandet och äta en god höstbuffé, om man är barn. Vuxna serveras dagens i vanlig ordning.
Det kan jag stå ut med, bara jag slipper laga maten själv.


Skall äta där tillsammans med barnen minst en
gång nästa vecka...sen måste jag ju städa också såklart, det gör alla vuxna. Fast jag snackar om det mest och gör helst
något annat.


Fotar och sånt tex...
men vi skall göra om lite här hemma och det ser jag fram emot, så idag måste jag bara hitta bh-n, och ta på mig den! Vara redo, och startklar för röj och rens.Jag tänker att du hjälper mig lite där över axeln...sådär, som det är lätt att hjälpa andra att se klart och fatta beslut, men jag vet ju att du också stod ∂ær med en lite sak i handen och velade mellan, skänka, ge bort till annan familjemedlem, sälja eller bara slänga. Phuu!


Här ligger handboken, eheh.
Å där har den legat länge, med ett lager damm på.JA, inte just där, men på golvet i högen med de andra böckerna. Jag gissar att jag tog den, den gången, för att den påminde mig om dig.
Jag vill egentligen inte ha den alls, den hjälper inte ett dugg och nu blir jag nästan bara ledsen när jag ser den...näää, mamma,
det är dax att göra sig av med tunga måsten och borden, inte bara läsa om det, eller som du och jag, bara bildra om det. Skall vi säga så. Det blir väl bra? måste bara ut med hunden först.


inga hundhår i smöret ännu, mamma, men han gräver upp alla mina fina vårlökar, ggrrmf. Det blir vår ändå och livet går liksom vidare.
Jag saknar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar