tisdag, september 29

TAPPADE HAKAN, DOG PÅ PLATS.


Jag tror att jag har varit i Paradiset på jorden, eller nä,
jag är övertygad. Det här fastnade på bild under tiden som jag försökte stänga
stänga min mun och komma på något annat att säga än, JAG DÖÖÖÖÖR!


Vildvin och träddödare, (joo, den hette så),  på en dansk dubbelspalje.


Vi vandrade vidare upp mot köksträdgården och trampade på finheter överallt.
 

Boningshuset var från början en sommarbostad med tillhörande tennisbana,
joråsåatte hehe, flashigt! Trappsteget var dock det enda som var synligt
från den tiden, 1930. Det gjorde ont när jag tappade den här, hakan.


 asså kolla bara, JAG DÖÖÖR! fina stilleben och växter som liksom tog sig enda in i själen.


the art of nature


kål är det nya svarta. nästa år skall jag också odla lite tänker jag.


Gurkörtens ätbara blommor, att dekorera salladen med tex ,
det gjorde alltid min mamma.


det fanns ju givetvis ett litet växthus också, med gammal blomsterdusch,
den borde vara k-märkt kan man tycka fast i Karins händer är den trygg.


det här är en syra av något slag, jättegod! funkar också i sallad.


sedan ficka vi kika in i polisstationen.
Den här mannen var efterlyst. Har ni sett han springa förbi?!
 ring stationen direkt! 555-5555555


kör en extra bild på den fantastiska väggen! älsk på den liksom.


sedan grep hungern tag i oss.


jag vet inte riktigt vad jag skall säga här....
JAG DÖÖÖÖR! 
detta bröd med något knäckigt brynt vispat smör till,
å grönkålssoppa med lammfrikadeller.

DÖÖÖÖR IGEN!


å där inne, som en saga i motljus.
Hoppas jag inte gjorde märken i parketten, för jädrar i min lilla låda
vad det lät när hakan slog i här. (asså jag orkar inte, som kidsen säger)


å ljus i ljusstakar på spiselkransen 


Fuchisa på verandan


å trasmattor i lager på lager över golvet
 


kaffet tog vi utomhus i eftermiddagssolen och till det serverades
en alldeles himmelsk blåbärspaj

JAG DÖÖÖÖÖR så god den var.





jag har liksom tusen bilder till, men nu räcker det va?!

Själv tappade jag hakan och dog på plats.
en katt har nio liv, men min haka har tydligen hur många som helst,
måste bara ta igen sig lite.


 

1 kommentar:

  1. Ajaj, vad ont det gör på hakan! :) Men inte att se dina bilder!

    SvaraRadera