fredag, september 4

LEVA KUNGSLADOR














Leva Kungslador. Jag tappade orden när jag scrollade igenom bilderna. Nu tänker jag att dom är överflödiga.
Tänk om det hade varit öppet när vi var där. Då hade jag stannat, flyttat in, och kallat på min familj medan jag höll platsen. Vilket jäkla ställe alltså! Jag fick någon slags energi av att bra gå omkring där. Jag såg såklart saker som redan ligger mig varmt om hjärtat. Det råa, rustika och återbruket av burkar
och oljefat som även återfinns i min trädgård. Det vita gruset gör ju sitt till också för att inte tala om Konsten som hängde där, den är skapad av Ollio, aka Jonathan Josefsson (finns på instagram som Ollio samt här) Vi verkar dela intresset för färg, form, abstraktion, fantasi, mönsterbygge och klotter osv. Det kliar i fingrarna på mig bokstavligt talat. Suktar efter ett sådant här ställe i min hemstad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar