onsdag, juli 29

PRUNK OCH PUNK


 Jötapetter vad glad jag är över mitt växthus.
Här kan man känna värmen trots att nuvarande sommar kanske inte 
levererat vad man hoppats på hittills.Fast jag älskar regn i smyg, 
så kravlöst väder liksom.


Det växer så det knakar här inne. Plantorna jag tog ut i Mars, som jag trodde dött, 
har liksom kommit tillbaka i ett prunkande överdåd.
Jag skulle ju gärna kalla mina fingrar gröna, men jag tror snarare dom är svarta, däremot har 
jag troligtvis en experimentlust och ett tålamod som passar växterna.


I trädgården håller Rudbekian på att spricka, den vita höstanemonen likaså.
Floxen blommar fortfarande (vet du vad det är för sort?) och silveraxen sträcker på sig för att liksom ta över i slutet av augusti. Den doften vill man inte missa! 
I mina rabatter råder samma blandade kaos som inomhus.
En mer punkig trädgårdsfilosfi. Där växterna hamnar lite hipp som happ,
och gör som dom vill och jag med. Vi gillar det, mina växter och jag.
Fast ibland önskar jag faktiskt att jag hade mer utav en ordnad plan.

Prunk och Punk på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar