måndag, januari 6

BLAND ASKAR OCH TVÅL



Jag fortsätter min långsamma inventering och försöker
göra den lite roligare(läs; ännu långsammare) 
genom att samtidigt dokumentera.

Jag samlar tydligen på tvål också och om den levereras
i fint omslagspapper eller kartong, så sparas även dem.

I dag öppnade jag en riktigt fin ask som jag trodde var
obruten med en oanvänd väldoftande tvål inuti.
  Istället fann jag mammas små minigummidockor 
omsorgsfullt placerade på en liten rosa dockfilt.

Dagens slutsats:
I fina askar kan det finnas fina saker,
 men inte alltid det man förväntat sig. 
Släng aldrig fin förpackning utan att lyfta på locket först!


4 kommentarer:

  1. åh, vilken skatt! har själv en liten sån där gummidocka i mitt dockhus, börjar just fundera om den kanske i själva verket är min mammas gamla och inte från när jag var liten som jag har trott...?

    SvaraRadera
  2. Nej det får man ju verkligen inte göra! Jag har hittat både husdjur och en lapmactopp i förpackningar som kastats. Min storebror städade en av våra tre musburar när han var en 17 år och slängde mössens äggkartong utan att titta i den, klart att de låg och sov där. Tur för dem och honom att jag anade oråd när det prasslade i papperskorgen. Ur en svart sopsäck på väg att hivas på återbruket fiskade jag upp en kartong som kändes lite för tung, där låg en macbook.... Ingen av våra hyresgäster kändes vid den, varken nuvarande eller gamla så jag lämnade in den och fick den fixad för 700 kr. Toppen tänkte jag tills barnen tog över den... Jag tror gud eller överheten gör så där ibland för att vi ska bli bättre på att sopsortera, ger oss små roliga överraskningar. //Sanna
    PS dockorna och korgen, så snyggt. Rosa.....

    SvaraRadera