söndag, mars 3

MINA ÅTTA


fick en utmaning av krickelin att berätta åtta saker om mig själv.
och jag gillar listor, så här kommer en sån med mina åtta.

1. Jag var 32 år när jag fick mitt första barn.
2. Jag har krympt en halv cm och är nu 1.66,5.
3. Uppskattar mat men älskar när någon annan lagar den.
4. Rycker (o)medvetet av mina lilltånaglar och pillar gärna bort sårskorpor.
5. Fyra tatueringar har jag hunnit skaffa mig. Den första fick jag i 40-årspresent.
6. När jag var liten bodde jag i ett rum med blå väggar och gula garderobsdörrar.
7. Jag får handsvett av höga höjder och det räcker att jag ser någon annan på tv 
    stå (för)nära ett fönster eller luta sig lite över en balkong.
8. Jag älskar dokumentären och spelfilmen om Grey Gardens.
9. Fascineras av kyrkor och kyrkokonst.
10. Skrattar högt, riktigt högt, när jag ser Wipeout på tv, den där klassiska skadeglädjen.

nu är jag nyfiken på dina åtta @frokenblund, om du vill och har lust.
  

6 kommentarer:

  1. klart du ska få mina åtta fina du!
    Tack!! för att jag blev ombedd :)
    NU ska jag börja finurla direkt!
    Kram!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det glädjer mig! väntar med spänning. Kramen damen ;)

      Radera
  2. haahaha wipeout! tittar ibland på mina filmklipp jag har från lägenheten i solna när du sitter och gråter av skratt. fan va härligt <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja men jag nästan skratta ihjäl mig där ett tag. Här om kvällen visade ag för barnen och skrattade precis lika mycket, men då blev Jill arg och sa -det är inte ROLIGT! dom slår sig faktiskt ju. hhhrmmff moahahaha!

      Radera
  3. Hahahaha, ja men det ÄR ju roligt. Jag kan erkänna att jag varit på väg (peppar peppar lyckats kväva) att skratta tom åt Maja när hon trillat så där lite lagom, när man ser att det inte är någon egentlig fara men det var ett förfärligt roligt trillsnubbel. Usch. Ondskefullt!!!

    SvaraRadera
  4. Sen var det en väldigt fin bild på dig. <3

    SvaraRadera