tisdag, februari 5

PÅ VINDEN

Bilden på bilden är från mitt examensarbete vid textilhögskolan i Borås.
Ett konceptuellt arbete om kropp, ideal och form.

Tapeten är original sen 60-70-talet tippar jag, lampan lika så.


Vi håller till på vinden nu. Gör i ordning ett gammalt rum som skall bli hennes, den stora.
Lite på tiden kan man tycka, och jag hoppas att vi skall hinna ända ner till källaren
 innan orken tryter så att min tillvaro i bunkern/studion kan få bli lite ljusare.

Här hänger diverse inspiration och illustrationer.

2 kommentarer:

  1. Massa blogg att läsa ikapp! Finfin bild den där damen längst upp. Det känns som det kryper en renoverings-blifärdignuförhelskotta-lusta bredvid många så här i snösmältningstider. Jag känner lite att nu kommer det ljus och sol...då blir allt det ofärdiga så mycket mer tydligt, det som liksom höll sig dolt i vintermörkret. Det ofärdiga nästan hoppar fram lite hånfullt och lipar med tungan och kör den där "na na na na"-retsången.

    Ok, ofärdighet - nu ska du få vad du tål!!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ha ha ha, "na na na na na na" mest hela tiden här nu. usch. jag tycker också att känslan av allt som finns utomhus ropar å skriker, att snart är det vår tur.så fort solen skiner och knopparna brister är det ett skifte mellan inne och ute (som Ernst skulle säga). Puh! vill ju helst att det mesta skall vara beboeligt av huset innan vi fyller 50!

      Radera