lördag, juli 30

Stockros


Ni ser hur den gömmer sig va, den riktigt smyger sig fram bakom det stora bladet och det tog en väldig tid innan den förmådde sig att slå ut. Å så, plötsligt en dag...ROSA!, den skulle liksom blivit svart efter vad jag hade hört, kanske därför den fegade så, men det gör inget för den är så fin som den är och passar så bra ihop med de andra blommorna i rabatten:) Jag har hört att blommornas färg kan skifta efter jordmån. Stämmer det? eller är det bara en skröna? någon som vet???

5 kommentarer:

  1. Jag vet inte heller, bara att det kan bli olika färger. (Kanske även från år till år? Hmm, kanske bara hittar på nu.)
    Däremot undrar jag om du planterat den i år? Vi satte en stockros i början av sommaren, men sen har inget hänt... Läste nånstans att det tar två år, innan de blommar. Hmma hmma.

    SvaraRadera
  2. ja, jag planterade den förra året tror jag??? fick en liten planta av mammas väninna. och den skulle som sagt vart svart.

    SvaraRadera
  3. Mycket fin! Hoppas att vår överlever till nästa år, så vi får se vilken färg det blir. (Kanske svart? Who knows.)

    SvaraRadera
  4. ha ha, det vore väl ändå för roligt :)

    SvaraRadera
  5. jag har ingen aning alls, men riktigt tjusig var den!

    SvaraRadera