lördag, maj 7

Städpatrull!

Figurer i syrrans hylla.
Idag har vi städpatrull här hemma. Det är nämligen dax för årets cykelfest = gamla tidens julstädning!
Äntligen skall vi få torkat golven, putsat silvret och krusat alla band till till kuddvaren... Närå, men toan skall vara ren och alla intorkade och fossila matrester under köksbordet skall vara borta i alla fall, man vill ju inte att okänt folk skall skada sig på en gammal makaron :) Vi skall ha 2 par på middag här, undrar just vilka de kan vara? mycket spännande. Önskar lite grand att vi, Freddan och jag hade en outfit som den ovan. Det hade vart så himla snyggt och dessutom skulle den passa så bra ihop med cykelhjälm. Ha en fin lördag.

5 kommentarer:

  1. Städpatrullen behövs här också, men jag orkar inte idag. Kanske om jag haft en uniform... ;)

    Ha det så kul ikväll!

    SvaraRadera
  2. Spännande med, om inte oväntat, så hemligt besök! Hoppas middagen blev lyckad!

    SvaraRadera
  3. Ja, nu är man ju nyfiken på att höra hur det gick! Låter så spännande.

    SvaraRadera
  4. ha ha, man tackar! allt gick bra och jag tog mig hem per cykel utan problem, fast utan ljuse...hmmm måste fixa. Det allra bästa kanske ändå är att det ser så rent och fint ut här hemma :)

    SvaraRadera
  5. Visst va de kul,himla städande, trampande,ätande,tjatande,skrattande,dansande o drickande:).......Kul att träffa dig:)....Härlig blogg du har,kram Lotta

    SvaraRadera