torsdag, november 12

PIPPI på fåglar

En vansinnigt snygg pippi i skönt sköra och dekadenta färger.
En gåva från en fantastiskt skön människa! :)

För den som inte visste så kan jag tala om att jag har fullkomlig pippi på porslinsfåglar, och inte bara fåglar utan porslinfigurer i allmänhet. Fast såklart, det duger inte med vad som helst. Det skall finnas en gnutta fult, en gnutta kul och gärna fina färger för att det skall kännas rätt. För tillfället bor dom i ett skåp, men jag gillar att byta så snart åker dom fram igen.
Att öppna skåpet är som att köpa lördagsgodis. Man har sina favoriter (samtliga, jag äter även allt sorts godis) och det smakar lika gott varje gång, men ibland blir det förmycket och då får man hålla sig lite till nästa gång (man öppnar skåpet). Många av dom är gåvor från nära och kära som förstår mitt sinne för "fulkul" och "tokroliga" saker. Visst har jag en del bambisar också, men dom visar jag en annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar