tisdag, november 24

Loppis!

Tog en tur till kupan idag! Jippi vad mycket fint jag hittade...dom här små blå t ex.
exakt sådana här fåglar hade min farmor...Nostalgi för 45 kr
En riktigt fin tomte på tur med sin bock....brickan 10kr
Å den här sen då. Helt fantastisk krubba i 100% plast. Tokigt kitschig!
Mera nostalgi...för bara 20 spänn. Oj vad vi mös och fantiserade kring denna(ja en lika dan iaf) kyrka när vi var små, mina syskon och jag. Det strålar en stjärna klingar så bekant från kyrkan. Jag kan förnimma lukten av glögg och pepparkakor mmmmmmmm Julen är här la la lalala lala.

2 kommentarer:

  1. åååh så mysigt!!! anna-lisas kyrka och farmors fåglar!! nostagli nostalgi, ja nu är julen sannerligen här!!

    SvaraRadera
  2. nu blev jag väldigt avundsjuk på den där plastkrubban- jag hade en sådan som liten, då var det inte kitsch, bara smaklöst, och det är ju ofta det finaste!

    SvaraRadera