måndag, november 11

A LA VARBERG OCH SCENSKRÄCKEN DEL1


 Det här är Zeke, eller vi kan kalla honom för Kungen istället.
Han gör rätt mycket precis som han vill och behagar.
Tar sin plats så självklart precis överallt i detta hem.
Jag brukar säga att han har världens lyxigaste hundgård
och vi får också bo i den om vi är snälla..






Det vill jag också göra. 
Ta min plats sådär sjävklart.
I mitt måleri söker jag efter min inre bitch-craft
och målar hundar på löpande band.

Så länge jag har kunnat sätta ord på det
 har jag varit konflikträdd och
dessutom rädd att folk inte skall gilla mig osv, 
så jag springer på alla bollar som
kan tänkas kastas ut till både höger och vänster 
som vilken vilt flåsande jycke som helst, i väntan på det där ljuvliga godkännandet och bekräftelsens sötma.

Nu har jag en hobbypsykolog som säger att 90% av folket hatar mig, det är sånt man bara får acceptera säger hon, det är fakta. 
Heheh,hohoho hhahaahade detta varit för bara 5 år sedan så hade jag lagt mig platt och börjat gråta, men nu kan jag hantera den tanken något bättre även om den är skrämmande. 
Det har faktiskt blivit så att jag ser nästan alla människor jag möter som potentiella kompisar och nu har jag så många "bekantkompisar" att jag inte kan vårda alla relationer,
 vilket ändå resulterar i att de alla till slut hatar mig....IRONISKT! Vafan ska en göra???

Nu skall jag snart stå på scen och tanken på att att 90% av publiken kommer att ogilla mig känns lite sådär faktiskt, ehehee,
men det är ju så himla bra att utman sina rädslor, det är ju sedan gammalt...å är det någon som utmanat så är det jag.
Jag har tillochmed betalat dyrt för att utsätta/utmana mig för min höjdskräck men inte fasen blev det bättre för det. 
Vi får se hur det går med den där scenskräcken till helgen.

Kommer du på a la Varberg, en inspirationsföreställning.
Biljetter hittar du på tickster.
Vi kanske ses!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar