onsdag, oktober 30

I MAROCKO HOS GITA, med ART and FREE STITCHING



Dagen efter den där sköna promenaden hemma,
 befann jag mig i en helt annan värlsddel.

Vi flög från Kastrup till Marocko (som ligger i norra afrika för den som inte vet...kanske bara var jag)
Jag har faktiskt aldrig drömt om att få resa hit, men jag kan verkligen förstå dem som har haft och har de drömmarna. Man möts av ett fantastiskt ljus och ett hett klimat.
En mönsterrikedom som påminde mig om Indien.



Vi flyttade in hos Gita.
En alldeles underbar och parant dam. 
Hon berättade om diverse jobb hon haft, både som Reseledare och dansös.
 Vi fick också höra historier om korruption och fängelsevistelse. 
Jösses, vad har den här kvinnan inte varit med om tänkte/er man.
Rummet på bilden ovan kallas för skrivarlyan/det gula rummet.
Här bodde Lisa och jag.




Om jag förstod det hela rätt så hade hon bott i Marocko från och till i 30 år.




Det här är dörren till kontoret.
Ett sånt där "backa in och gå ut" utrymme.
På väggarna kunde man se Gita i unga år som dansös blandannat.





 Jag tänker att hon har varit och fortfarande är lika eldig som färgen på hennes hår.
RÖTT!!!



Passade på att föreviga min närvaro här i spegeln där.

Jag skall bjyssa på fler färska reseminnen inom kort.
Först skall jag bara ta mig ner till studion för vi har öppet idag från 16-18.
Kom dit om ni kan och hinner.
Hej hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar